Direktlänk till inlägg 10 juni 2009

Fler ledtrådar

Av Irre - 10 juni 2009 11:20

OK...nu lägger jag upp 2 bilder till. Här kan ni se hur bladen ser ut när växten blommar och också se hur bären ser ut. Notera att de blad som förknippas med växten inte ser ut så här. De första åren ser bladen helt annorlunda ut och när de börjar se ut så här..ja då vet man att det är blomning på gång. Växten är populär inomhus men jag har inte hört talas om att den blommar då. Det är endast ute i naturen man kan se dessa bladformer.....åtminstone som jag vet om.


NU tror jag att det är någon av er som kommer på vad det är för växt...eller?


 
 
Annette

Annette

10 juni 2009 11:40

Lager?
Äh, jag ger upp, nu tycker jag bladen påminner om de jag använder till t.ex kalops.

http://tankarihaga.blogspot.com

 
irre

irre

10 juni 2009 11:57

Nej tyvärr annette det är INTE något man bör äta :-)

http://allatider.com

 
Maria

Maria

10 juni 2009 17:20

Jag har noll koll när det gäller växter, jag hade nog också gissat på lager.

Kram Maria

http://www.mimali.se

 
irre

irre

10 juni 2009 22:05

Men snälla ni...ge inte upp nu gissa hej vilt...denna växt har troligen 85% av er...fast inomhus!!!!

http://allatider.com

 
Ingen bild

Berit Sandström

10 juni 2009 22:12

Hej
Kollade fotot. Bären liknar blåbär. men inte bladen så jag går nog bet . Har aldrig sett växten inne heller.
kramen Berit

 
Ingrid

Ingrid

10 juni 2009 23:19

Murgröna tycker jag att det ser ut som - Gotlands landskapsblomma är den också, så den borde jag känna igen. /Ingrid

http://blog.stenstugu.com

 
Pialotta

Pialotta

11 juni 2009 00:49

Nämen jag sa ju Hibiskus här innan idag.. var har du gömt det.. eller tycker du det var så dumt så du suddade det;-) :-D
Nu du har jag länkat dig:-) Såg du kallade på mig.. men tyvärr jag satt inne i rummet och stickade på Tuvas kofta.
Kram/Pialotta

http://kafferasten.blogg.se

 
irre

irre

11 juni 2009 10:31

näää jag har inte suddat..kanske du lömde trycka på skicka men hur som helst så är det INGRID som har rätt...det är en murgröna...närbilder på det hela kommer under dagen...GRATTIS Ingrid...som du själv påpekar det är er landskapsblomma så du om någon borde veta...och det gjorde du ju också:-)

http://allatider.com

 
annie

annie

11 juni 2009 21:41

jaha ..där ser man men min murgröna har mörka blad å är kraftigt med mönster i har aldrig ens tänkt att den har bär..när 17 har den det..jag som alltid är ute å kikar på alla blomor å blad måste missat deta totalt..hahaha.. häftigt jaa med så kraftiga stammar kanonsmnyggt så fortsätt du å rensa upp å få fram mer av den vackra varan.... må så gott krmaiz annie som gilla de här fotona du visa de var superfina..

http://benzann.raberg.se

 
gila

gila

11 juni 2009 21:43

Aha, var det murgröna med så kraftiga stammar!
Vi hade en som växte in genom en ventil i grovköket - riktigt snyggt faktiskt :-)
Rev den när vi skulle panela om kåken och det gamla virket följde med - så den satt fast!

http://litevarje.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Irre - 11 juni 2009 17:39

Så blev det rätt svar från en av er...det blev Ingrid från Gotland och Stenstugu som svarade rätt. Det är bara att gratulera..eller hur? Svaret var alltså MURGRÖNA. Skickar med en bild där man tydligt ser de "vanliga" bladen...de vi vanligtvis ser på...

Av Irre - 9 juni 2009 16:44

Var bara tvungen att slänga in en redigerad bild som jag kallar Ögats reflektion Det var bara en slump att vårt hus kom med i mina läsglasögon:-) så det var jag ju bara tvungen attförsöka förtydliga lite Ha det gott/Irre ...

Av Irre - 9 juni 2009 12:36

Jaha då var det dags för försök nr 2. Ni får här två närbilder...har satt dit mina läsglas för att ni skall få en hum om hur pass grov stammen är...och då är det ändå inte de grövsta stammarna som syns på dessa bilder. Som texthjälp kan jag tala om a...

Av Irre - 8 juni 2009 20:56

Hej Så har jag då skaffat en kompletterande blogg till min hemsida. Här kommer jag lägga de foton som jag utav någon anledning inte vill ha på min ordinarie domän. Funderar fortfarande på om jag skall investera i ytterligare en domän så detta är ett ...

Presentation

Omröstning

Tar du med dig datorn på semesterresan?
 Ja
 Nej
 Kanske
 Åker inte på semester
 Har ingen egen dator

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<<
Juni 2009
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards